SSJ100 с PW812D, как вариант на 75 мест, для S7.
Тема: SSJ100 с PW812D, как вариант на 75 мест, для S7.
Pratt & Whitney Canada announced today that a new variant of its ground-breaking PurePower PW800 turbofan engine has been selected to power the new Dassault Falcon 6X business jet, unveiled by Dassault Aviation earlier today. P&WC is a subsidiary of United Technologies Corp. (NYSE:UTX).
The PW812D engine, thrust 13,000-14,000 lbs, is set to offer exceptional performance, unparalleled reliability and sustainability. Ready to enter service on other aircraft, the PurePower PW800 engine is optimized for high-flying, fast, long-range business jets and shares the same proven, rigorously-tested core technology used in Pratt & Whitney's award-winning PurePower family of geared turbofan commercial engines. The advanced common core technology, employed in 16 different PurePower engine applications, has amassed more than 585,000 in-service hours.
"With the new Falcon 6X, our PurePower PW800 engine once again demonstrates its leadership in the long range business jet category, said Irene Makris, Vice-President, Marketing, Pratt & Whitney Canada. The PW812D offers the highest level of technology available, paired with the reliability provided by an award-winning platform."
The PurePower PW800 engine incorporates the latest generation of technologies: delivering double-digit improvement in fuel efficiency, setting a new "green" engine standard for emissions with the advanced TALON™ X combustor, and its low-noise design and low vibration levels will result in an exceptionally quiet cabin, enabling a more comfortable passenger experience.
Thanks to its robust design, exceptional maintainability, and advanced diagnostics capabilities, the PurePower PW800 engine will deliver best-in-class availability and dispatch reliability to operators. This will be coupled with the Pure Power PW800 family's enhanced service offering tailored for operator needs.
PW812D это новый двигатель на 6 тонн тяги, пригодный для ремоторизации SSJ100, так как диаметр двигателя позволяет это сделать без значительных изменений фюзеляжа. Так же необходимо ограничить вес SSJ100 до 39 тонн.
Однако, в рамках вместимости на 75 мест, этого достаточно для ближнемагистральных перелётов. Тем более 39 тонн позволят вписаться в известные ограничения, например для Interjet.
Применение PW812D, позволит не менять длину салона SSJ100, а использовать конфигурацию максимального комфорта, например в двухклассной или 2+2.
Однако экономичность улучшится, а это позволит кроссоверу SSJ100 успешно конкурировать с турбопропами.
Так же двигатель от бизнесджета априори престижен и привлекает внимание авиакомпаний, а бизнесджет SSJ с PW812D будет значительно просторнее, хотя и меньшей дальности.
https://www.aviaport.ru/conferences/45145/
https://www.aviaport.ru/conferences/45121/