ДИРИЖАБЛЬ обыкновенный...
Тема: ДИРИЖАБЛЬ обыкновенный...
Inventer le futur
ВОДОПАД
ОПИСАНИЕ ПРОЕКТА
Неисчерпаемый источник воды.
Вода является драгоценным в Африке, в мире, где большинство людей в стране могут иметь доступ, либо из-за своего расположения слишком далеко или из-за загрязнения.
Тем не менее, люди нуждаются в воде для питья, мытья, полива. Эта вода испаряется естественным, но вместо дождя, и цикл шторм естественно, облака не остаются в этой области и приходят и уходят, оставляя засушливым климатом.
Наша идея заключается, чтобы сделать этих людей их вода, собирается смотреть прямо в облака. Водопад представляет собой дирижабль принимать заряд этой миссии. Благодаря автопилот, он переходит его ученик будет транслироваться с пропеллером и плевки, сохраняя влагу, запутавшийся в своих сетях, таких как китовой акулы, которую мы переславшего формы нашего дирижабля.
Вдохновленный Варка кругов мы хотели более высокую производительность, так как с ними только поднимает воду из утренней росы. Так Водопад кружил небо в любое время дня и ночи благодаря метеорологических данных она собирает для идентификации облака, затем отправится деревни к деревне в цепи prédé¬terminé распределить воду все справедливо. Его система фотоэлектрических панелей позволяет ему свободно передвигаться без ограничений и полностью экологически. Система конденсатор будет также конденсирует влагу из воздуха, если облака не доступны.
Это пришвартован в отдельных деревнях с танк адаптирована для работы воду там со своей inté¬grée насоса. Максимальная емкость хранения устройства будет составлять около 1000 литров; это помощь регионам, терпящим бедствие из-за сухого климата, в качестве аварийного устройства, отправленного в ООН.
Гомберг, вот что то не идут дирижабли. Ещё немцы создали трансатлантические гиганты. Вроде заполни гелием и летай. Наверно всё таки с экономикой, что то не так, иначе бы летали.
ВОДОПАД
ОПИСАНИЕ ПРОЕКТА
Неисчерпаемый источник воды.
Видно "друзья по палате" самашедшего казанцева
Вокруг дирижаблей очень много небылиц, пены, неоправданных надежд. По моему мнению, дирижабли обязательно займут свои ниши, скорее всего в качестве туристических, универсальных грузо-пассажирских траспортов средней грузоподъемности в отдаленных регионах с неразвитой инфраструктурой. Возможны высотные (и не очень) платформы для ретрансляции, ДЛРО.
Точно не будет никаких "тарелок"! Гибриды аэродинамической формы проигрывают классическим (хотя тоже гибридным) дирижаблям, и скорее всего не приживутся. Маловероятны грузовые гиганты на тысячи тонн.
То есть мои оптимистичестические прогнозы - это несколько сот дирижаблей до 20 тыс. куб. м, несколько десятков - до 200 тыс. куб.
И главный секрет дирижаблестроения (вообще воздухоплавания) - это обязательно рекламный бизнес.
Вполне достойная перспектива!
На этой неделе в журнале New Yorker вышла обстоятельная статья про состояние дел в дирижаблестроении, ее главный герой – эмигрировавший в США инженер из Львова Игорь Пастернак.
Компании продолжают изобретать дирижабли. Зачем? - Запасной аэродром
Helium Dreams - The New Yorker
Компании продолжают изобретать дирижабли. Зачем?
Ох уж эти писатели-журналисты, свои домыслы выдают за факты - "курение, разумеется, было запрещено". А вот и нет, дорогая Анастасия Зырянова! На "Гинденбурге", разумеется, соблюдались меры противопожарной безопасности, но курительный салон был предусмотрен, оборудован по всем правилам. Так что права курильщиков соблюдались!
Что касается Игоря Пастернака, то во-первых он молодец, что постоил несколько дирижаблей-блимпов в США. При этом он не стал выпендриваться и по существу воспроизвел конструкции американских дирижаблей времен Второй мировой (их там тогда было около 200) с заменой материалов, разумеется. Во-вторых он сумел раскрутить Пентагон на приличные суммы, так что за причиненный ущерб вполне достоин звания "Герой России"!
Что касается новых разработок и идей, то его "серебрянный дракон" (такой большой и плоский!) наглядно продемонстрировал несостоятельность этих самых "новшеств". И был удачно похоронен под обломками эллинга после первого-же испытательно-демонстрационного полета. Свезло так свезло!
Элегантрые "тримараны" от Локхида и "катамараны" от скайкэта (кажется) - отличный технологический опыт! Однако на видео прекрасно наблюдается медленный и печальный полет над аэродромом в совершенно полный штиль! И все бы ничего, если бы не ветер! С ветром, особенно у земли и при малых скоростях полета обеспечить устойчивость будет затруднительно. При этом никаких преимуществ перед классическим "веретеном" не прослеживается, а вот недостатки очевидны - такой аппарат весит в 1,5 раза больше "классики" при той же грузоподъемности. Большая, чем у "классики" аэродинамическая подъемная сила на практике никаких преимуществ не дает. Напомню, что у "классики" также имеется возможность создавать аэродинамическую силу, причем как вверх, так и вниз, что дает удучшение летно-технических характеристик при разумной степени гибридности (10-20%)!
Из летающих сегодня дирижаблей удачными можно считать Цеппелин NT(Германия), Au-12 и Au-30 (Россия).
Молодец, молодец.
Рассматривается вопрос об участии в авиасалоне "Авиарегион-2016" пилотируемого дирижабля Au-30 ВЦ Авгуръ.
ГТРК "Ярославия" - Ярославский авиасалон поддержан администрацией президента
India Seeks New Radar-Carrying Aerostats
by Neelam Mathews and Chris Pocock
- April 28, 2016, 7:55 AM
http://www.ainonline.com/sites/default/files/uploads/2016/04/weblockmart-ptds.jpg [can't get icon's size]
Lockheed Martin aerostat on the ground
Lockheed Martin says that its Persistent Threat Detection Systems (PTDS) aerostats have been operationally proven over Afghanistan and Iraq. (Photo: Lockheed Martin)
The Indian Air Force is considering a new purchase of radar-carrying aerostats for air and sea surveillance, especially of low-flying targets. The Indian Ministry of Defense issued a request for information (RFI) late last year for a batch of four, six or eight static, mobile or portable aerostat systems, and may soon make a request for proposal, which will include a 30 percent offset clause. The aerostats are likely to be employed in the western and or northern sectors of the Indian sub-continent, an Indian defense official told AIN. Apart from the U.S., only a handful of countries operate such systems, mostly in the Middle East, although Singapore is joining their number.
The two major suppliers in the class, Lockheed Martin (LM) and Rafael, are both expected to bid. LM was the integrator and radar supplier for the Tethered Aerostat Radar System (TARS) that is deployed at eight sites along the U.S. southern border, and subsequently provided 65 smaller Persistent Threat Detection Systems (PTDS) for deployment by U.S. forces over Afghanistan and Iraq. Rafael supplied two large aerostats carrying IAI radars to India in 2002. In 2011, one of these “was damaged due to a sudden strong gust of wind and became non-operational,” the Indian defense minster reported. AIN understands that it broke loose and drifted toward another country. The troubled Raytheon JLENS program suffered a similar accident in the U.S. last October and is likely to be denied further funding.
“Tethered aerostats have to survive vagaries of the weather and hostile environments. High-tech materials and sealants are essential to prevent leakages and to provide better load distribution throughout the seam and better resistance to shear, heat and environmental degradation,” the chief executive officer of Lockheed Martin India, Phil Shaw, told AIN. The American company’s PTDS has been operationally proven over Afghanistan and Iraq, he added. The PTDS is not as large as the TARS or the Israeli aerostats previously supplied to India, but it has carried small radars in addition to EO/IR sensors.
The Indian RFI states that the aerostat should be “able to withstand Indian standard atmospheric conditions.” It asks for a maximum operating altitude of 15,000 feet, an active-array radar subsystem and a mooring system of marine grade anti-corrosive steel. It asks potential vendors to state the “maximum duration on station without any lifting gas refill during this period.” For the previous systems supplied by Rafael, this period was 28 days.
- ну где же Гомберг? :)
Наигрались ...
Pentagon suspends troubled missile defense system at center of 'runaway blimp'
Los Angeles Times
Pentagon suspends troubled missile defense system at center of 'runaway blimp' - LA Times
The Pentagon has suspended indefinitely a trial run of the troubled missile defense system called JLENS, whose giant, radar-carrying blimps were intended to help safeguard the skies over Washington.
The three-year “operational exercise” has been a financial lifeline for JLENS, arranged by supporters of the program after Army leaders tried to kill it.
Any decision whether to resume the exercise will wait until after the Army has completed an investigation into how one of the pilotless blimps broke away from its mooring station in Maryland last week and flew uncontrolled over parts of two mid-Atlantic states, military officials said Tuesday.
“It’s going to be a complete and thorough investigation, and it takes time,” Army spokesman Dov Schwartz said.
The mishap Wednesday provoked fresh questions about the worth of JLENS, which has cost taxpayers more than $2.7 billion. The runaway blimp soared over Maryland and Pennsylvania, dragging a 6,700-foot-long mooring cable behind it. The cable clipped power lines, leaving thousands of people without electricity and disrupting civil aviation, before the blimp came to rest outside rural Moreland Township, Pa.
NEWSLETTER: Get the day's top headlines from Times Editor Davan Maharaj »
Army Maj. Beth R. Smith, speaking for the North American Aerospace Defense Command, said: “Future actions regarding the JLENS exercise will be made following the conclusion of the investigation.”
As lawmakers of both parties seek to trim $5 billion from President Obama’s proposed $612-billion defense budget, senior Democrats on the House Armed Services Committee are, for the first time, openly assailing any further spending on JLENS.
The system is designed to provide early detection of cruise missiles, drones and other low-flying threats, but it has struggled to track flying objects, to distinguish friendly from threatening aircraft and to communicate with the nation’s air defense networks.
“What we need is an unbiased investigation into JLENS incompetence,” Rep. Jim Cooper of Tennessee, one of the committee’s most senior Democrats, said in a statement to the Los Angeles Times. “We should defend the U.S. from low-flying threats, but this seems a stupid way to do it.”
When Cooper questioned House Armed Services Chairman Mac Thornberry (R-Texas) about JLENS in a private meeting of members and staff Monday, Thornberry made clear that Republicans still back the system, according to Democratic aides who attended. A spokesman for Thornberry confirmed the exchange.
Bay Area Democrat Jackie Speier, another committee member, said in a statement: “As we cut $5 billion from the defense budget this week, JLENS should be the first thing to go, but inexplicably Republicans decided it wasn’t worth eliminating. Now is the perfect time to get rid of a ‘zombie program’ that doesn’t provide an advantage over aircraft that we’ve already bought.”
Speier, referring to disclosures in a Los Angeles Times article published in September, pointed to the pivotal role played by the nation’s then-No. 2 military officer in saving JLENS after senior Army officials tried to kill the program in 2010.
Marine Corps Gen. James E. “Hoss” Cartwright, then vice chairman of the Joint Chiefs of Staff, argued that JLENS held promise for enhancing the nation’s air defenses. At his prodding, money was found in 2011 for the three-year operational exercise above Washington, The Times reported.
Cartwright retired the same year. Five months later, he joined the board of Raytheon Co., the prime contractor for JLENS. As of the end of 2014, Raytheon had paid him more than $828,000 in cash and stock for serving as a director, Securities and Exchange Commission records show.
Speier called Cartwright’s prompt transition “an egregious example of the corrupting nature of the revolving door for military generals who then go on to serve on defense contractor boards.”
The operational exercise, which is costing taxpayers about $50 million a year, involved two JLENS blimps floating up to 10,000 feet high. It was to begin in January. But problems, notably with computer software, delayed the launch of a required second blimp until mid-August.
JLENS is short for Joint Land Attack Cruise Missile Defense Elevated Netted Sensor System. The 242-foot-long blimps operate in pairs. One searches widely for threats. The other is supposed to transmit “fire control” data on the location, speed and trajectory of threatening objects so U.S. fighter jets or ground-based rockets can shoot them down.
A 2012 report by the Pentagon’s Operational Test and Evaluation office faulted the system in four “critical performance areas” and rated its reliability as “poor.” A year later, in its most recent assessment, the agency again cited serious deficiencies and said JLENS had “low system reliability.”
david.willman
latimes.com
Минобороны возрождает военные дирижабли/Вести FM
Минобороны возрождает военные дирижабли
Власти Самарской области рассматривают возможность запуска производства дирижаблей на заводе «Авиакор». Об этом во вторник, 7 июня, заявил на пресс-конференции губернатор Николай Меркушкин. По его словам, данный проект очень перспективный, ведь дирижабли могут перевозить до 150 тонн грузов.
Оригинал материала: 402 Payment Required
"Данный проект" - это все, что известно? И 150 т груза. Непонятно. Ранее большим энтузиазтом строительства дирижаблей был Кирилин - Ген. директор ЦСКБ "Прогресс" - но теперь там похоже много работы по ракетам, хотя интерес к дирижаблям еще теплится.
В любом случае, начинать нужно с небольших аппаратов, особенно если еще нет опыта. Опыт есть у "Авгура". Построить мягкие и полужесткие дирижабли до 50 т. грузоподъемности вполне реально.
Агентство «АвиаПорт» является разработчиком программного обеспечения, позволяющего зарегистрированным пользователям сайта общаться друг с другом. Все сообщения отражают собственное мнение их авторов, и агентство не несет ответственность за достоверность и законность информации, публикуемой пользователями на страницах раздела.